Selasa, 22 Mei 2012

Kesalahan

apa lagi ini .
hah . aku benar-benar tidak mengerti dengan keadaan ini .
ya , Tuhan .
andai saja semua bisa ku hindari .

yahh .
percuma juga mengeluh .
menyesal itu pasti .
tapi semua itu tidak akan memutar waktu .
semua sudah terjadi .

maafkan aku .
untuk semua yang mungkin kecewa karena ku .
termasuk diriku sndri .

yahh ,
lupakan dan anggap semua tidak pernah terjadi ,
This isn't as easy as I imagined .
dan ternyata semakin aku berusaha mengabaikannya ,
semakin kuat juga bayangan itu ,

ya Allah ,
tolong bantu aku mengontrol kekalutan ku .
yahh ,
aku memang tampak tenang di luar sana .
aku memang tampak seolah nothing happened .
tapi itu di luar sana .

lain halnya dalam jiwaku yang semakin kalut dalam penyesalan ini .
semakin terlarut dalam rasa bersalah yang kian berkecamuk .
aku hanya mampu terdiam dalam kesendirianku .
aku semakin dihantui dalam setiap tidurku .
dalam setiap lamunanku .

hilangkanlah itu semua dalam memoriku , Tuhan .
aku mohon .
aku ingin menjadi baik .
bantu aku ,
terangi langkahku .
bimbing aku .

aku muak dalam perjalanan yang penuh liku ini .
namun aku tak mampu mengangkuhkan diri untuk berhenti dan keluar dari arena ,
ya Allah .
Kau yg membolak-balikkan hati dan perasaan .
tenangkanlah jiwaku , ya Tuhan .

#MY

22 Mei 2012

0 komen: